דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שעוני יוקרה כאפיק השקעה 

מאת    [ 09/08/2010 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 4124 פעמים ]

 

שעוני יוקרה כאפיק השקעה
ערכם של שעוני יוקרה מהשורה הראשונה נוטה לעלות עם הזמן, ועל כן שעונים אלו הפכו למשאת ליבם של אספנים. מה שקובע את ערכם העתידי של שעונים אלו הוא השילוב בין ייחודיותם ונדירותם, המותג אליו הם משתייכים, השינוי שבצעו בהיסטורית אמנת השעונים, והחומרים מהם עשוי השעון. רוב דגמי השעונים מאבדים מערכם כ-40% לאחר הקניה, כפי שקורה בדגמי מכוניות ומחשבים, ולכן חשוב לדעת כיצד לבחור את הדגמים שישמרו על ערכם או יעלו בשווים עם הזמן.
בכדי להשקיע בשעוני יוקרה יש צורך לחפש את שעוני הוינטאג' או שעונים שהם נדירים ומיוחדים בפס הייצור שלהם. כך למשל, בסרט סקס והעיר הגדולה 2, קארי המתלבטת בנוגע למתנה לביג מחליטה לקנות לו דגם וינטאג' של רולקס, היצרנית המפורסמת ביותר בעולם של שעוני יוקרה, מתוך תפיסה הגורסת כי שעון זה הינו השקעה לעתיד. בכדי לבחון את הפוטנציאל של השעונים היוקרתיים אותם רכשנו, כדאי לברר כמה ניתן להשיג על דגמים אלו במכירות פומביות, תקופת מה לאחר ביצוע הרכישה. כאן המקום לציין, שעיקר המשקיעים בשעוני יוקרה הינם גברים, כיוון ששעון הוא אחד מהאביזרים הנלווים היחידים בהם משתמשים בני מין זה.

חיפוש מציאות
על אף שלשיח'ים סעודים או אוליגרכים רוסיים, יהיה קל יותר לקנות שעוני יוקרה להשקעה, לא חייבים הכנסה של מיליוני שקלים בשנה על מנת לרכוש שעון להשקעה. גם שעונים עכשיווים יהפכו בעוד שני עשורים לשעוני וינטאג', אך בכדי שישמרו על ערכם, עליהם להשתייך ליצרני השעונים המובילים בהולם. אם משקיעים בפריטים בודדים בלבד, כדאי להתאמץ ולנסות להשיג את השעונים שיצאו במהדורה מוגבלת, שכן הסיכוי שלהם להגדיל את שווים גדול יותר. 

יתרונות בהשקעה בשעוני יוקרה
שעוני יוקרה הם קודם כל סמל סטטוס, ולכן ניתן ליהנות מהם ומההילה אותה הם מעניקים לעונד בתקופה שקודמת למכירה, כל עוד כמובן שומרים על השעון מכל פגע. בניגוד להשקעות אחרות, כגון השקעה ברכבי וינטאג', השקעה בשעונים יוקרתיים פשוטה למדי, מכיוון שהם קלים לאחסון ושמירה, כוללים תעודות אחריות בעלות כיסוי לשנים רבות, וכי המותג אינו זוכה סתם לתואר שעון יוקרה אלא מרוויח אותו בשל השילוב ההכרחי בין רכיבים איכותיים לעמידות בתנאים שונים.
שעוני יוקרה נתפסים כיום כיצירת אומנות, בשל ההשקעה הרבה בעיצובם ובטכנולוגיות הקיימות בהם. מכיוון שהעשירים והנחשבים הם אלו שעונדים שעונים יוקרה, רכישתו של שעון בעל בעלים מפורסמים בעבר יכולה להעלות אף היא את ערך השעון, שכן רוב יצרני שעוני היוקרה מקיימים תיעוד של בעלי השעון.


מותגי שעוני יוקרה להשקעה
בראש רשימת המותגים של שעוני יוקרה להשקעה נמצאת חברת רולקס. הדבר אינו מפתיע שכן בסקרי מותגי על שונים מרחבי העולם, החברה נוטה להופיע במקומות הראשונים, ושעוני היוקרה שלה הם השעונים הכי מבוקשים על ידי אספנים. אחרי רולקס, נמצאים ברשימה מותגים נוספים כגון קרטייה ופאטק פיליפ הזוכים להצעות מחיר גבוהות פעם אחרי פעם במכירות פומביות. המעוניינים בשעוני יוקרה להשקעה יעדיפו לוותר על השעונים המיוצרים על ידי בתי אופנה, כיוון שאלו נתפסים כשעונים המתאימים לאופנה ולא להשקעה.

  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב